فخریا . FAKHRIA

زبـان انگلیـسی . ترجـمـــه و ویرایش متن . فرهنـگ تخصـصی

فخریا . FAKHRIA

زبـان انگلیـسی . ترجـمـــه و ویرایش متن . فرهنـگ تخصـصی

 


A Glossary of Technical Terms: Greenhouse Technology

  تالیف: اکبر فخری و همکاران شابک  ۱-۷۰-۵۷۱۴-۹۶۴-۹۷۸

برای خواندن پیشگفتار کتاب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

   انتشارات پریور         انتشارات فروزش


پیشگفتار

فرهنگ "واژگان واصطلاحات تخصصی تکنولوژی گلخانه ای" نخستین بار در این زمینه نگارش ومنتشر می شود. گسترش تکنولوژی پرورش وتولید محصولات گلخانه ای شامل سیستمها و روشهای متنوع کشت بدون خاک در دهه های اخیر سرعت فزاینده ای به خود گرفته و نیاز به تجهیز همه جانبه ی دانش و فنون کاربردی در این زمینه احساس می گردد.  در تدوین این واژه نامه کوشش شده است مفاهیم اساسی متداول وپرکاربرد در مدیریت گلخانه ای از قبیل ساختمان و سازه ، سیستمهای تاسیساتی و تهویه ای ، تجهیزات گلخانه ای ، سیستمهای نوین کشت ، مسائل باغبانی و کنترل آفات و بیماریهای محصولات گلخانه ای ، پوشش داده شود . بدین منظور ، از گنجاندن معادل صرف فارسی واژه ها اجتناب شده و تا حد امکان با استخراج توضیحات علمی و کاربردی آنها از منابع روزآمد ، و از سوی دیگر با دوری از اضافه نمودن واژه های مرتبط با علوم وسیع باغبانی که مستقیما با علم وصنعت گلخانه مرتبط نیستند، کوشش شده تا دانش موثق و کافی در اختیار علاقمندان ودانش پژوهان این رشته قرار گیرد. نمایه ی فارسی - انگلیسی وارجاع داخل متنی  برای سهولت بیشترجستجوی واژه ها درسرتاسرکتاب درنظر گرفته شده است.

نگارندگان این فرهنگ ، با بهره گیری از تجربیات آموزشی و پژوهشی خود برآنند تا با این  گام ، مسیر کاربران و  علاقمندان به دانش مرتبط را بیش از پیش هموار و مجموعه ی ارزنده ای در خدمت به جامعه علمی و فنی کشور ارائه نمایند . درفرایند گردآوری ونگارش کتاب، از پیشنهاد ها وهمراهی دوستان، اساتید، کارشناسان و همکاران ارجمند بهره مند شده ایم که درپایان از تمامی آنان صمیمانه سپاسگزاری می نماییم. اهتمام مدیر محترم انتشارات پریور جناب آقای پریوردرپیشبرد مراحل چاپ ونشرکتاب موجب امتنان است. بی تردید کاستی های اثرتالیفی پیش رو با ارایه ی پیشنهادهای اساتید وصاحبنظران ازطریق پست الکترونیکی fakhriak@gmail.com در چاپ ها و ویرایش های بعدی لحاظ وتکمیل خواهد شد.

اکبرفخری وهمکاران

تابستان1390

مرکزپخش: انتشارات پریور 

تبریز-میدان ساعت-روبروی پمپ بنزین-انتشارات پریور-کتابفروشی طاحا- تلفن: 35555250  041

خرید آنلاین :

www.tahabook.com

www.forouzesh.com



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی